close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לקראת פורים- מוצרים בתחפושת

שמעון וגילה הלאגכד אדר א, תשעד24/02/2014

האם אתם קוראים את האותיות הקטנות שעל גבי אריזות המזון? אם לא אז כדאי שתתחילו...

תגיות:

כל נושא שיווק המזון הוא בעצם מלחמה בין היצרנים על ליבו של הצרכן. ובמלחמה כמו במלחמה משתמשים בכל האפשרויות והדרכים לבלבל את האויב - הצרכן ולגרום לו לקנות וכמה שיותר.

הבעיה המרכזית של היצרנים ואנשי השיווק שבממלכת הצרכנים הולכת וגוברת המודעות והרצון לרכוש מזון שהוא בריא יותר ומכיוון שמזון מתועש ומעובד אף פעם לא יכול להיות באמת בריא היצרנים "מחפשים" אותו לכזה על ידי מכבסת מילים וביטויים מעולם הבריאות.

כרזות מאירות עיניים, סימונים במרקרים זוהרים, כוכבים והדגשות כיד הדמיון הטובה על הקופירייטרים ומעצבי האריזות יצליחו לשכנע את הצרכן

התמים שאכן המוצר שבידו בריא.

הבעיה שבזמן הקניות במרכול העמוס בשפע כל טוב, אנחנו בדרך כלל ממהרים ולחוצים, יש לנו רשימת קניות ארוכה ומעט זמן וסבלנות ועוד הרבה מטלות שמחכות. לכן אנו נוטים לא להתעמק, אלא להתבלבל ולקלוט רק את האותיות הגדולות שמכילות את המסר שהיצרן רוצה להעביר לנו.

הוא רוצה שנחשוב שהמוצר בריא – לכן הוא יכול לכתוב שמכיל ויטמינים, או תוספת של ויטמינים

ללא כולסטרול, ללא תוספת סוכר, ללא צבעי מאכל. או 80% דג או בתוספת חלבון מהצומח, אבל רגע... יש עוד מידע על המוצר? מה הוא מכיל באמת? זה בריא? או לא? או קצת?

זה בסדר לבחור ולרכוש מוצר שאינו ממש בריא, רק שזה צריך להיות עניין של בחירה אישית ומודעת ולא מתוך בלבול ואחיזת עיניים.

להלן מספר דוגמאות מאריזות שמצאנו בשיטוט מקרי בסופרמקרט, הפעם נקרא גם את האותיות הקטנות...

אין בהבאת הדוגמאות שום תביעה או אמירה כלפי החברות, אלא כלפי השיטה.

נתחיל בסיור?
· מרק עוף ללא מונסדיום גלוטומאט זה נפלא! אבל שימו לב שהסוכרים במקום הראשון, משמע מרק העוף הזה מללללא סוכר!· אבקת תות ,רק להוסיף לחלב!, בתוספת של ויטמין C וB וזה באמת בריא, רק שהאותיות הקטנות מגלות לנו שנוסף על כמויות הסוכר האדירות יש גם צבע מאכל אדום 124 מהגרועים ביותר.

· ומה עם חטיף במבה שמכריז על אריזתו שהוא מכיל 7 ויטמינים, אפוי ולא מטוגן, ללא צבעי מאכל וללא תוספת סוכר? אבל, יש בו כמות שומן אדירה, שומנים מוקשים, בוטנים שהם אלרגניים ובדרך כלל חטיפים מהסוג הזה אינם מכילים סוכר וצבעים מלכתחילה! אז מה מטרת המידע בעצם?

חטיף צ'יפס - על האריזה מצוין בגדול עם סימוני וי שאין צבעי מאכל וחומרים משמרים, האמת לא ממש משנה אם אין בו צבעי מאכל וחומרים משמרים כי מלכתחילה הוא לא מכיל אותם, אבל האותיות הקטנות מגלות כי הוא מכיל כמות גדולה של מלח (נתרן) והרבה שומנים שחלקם מוקשים.· במרגרינה ממילא אין כולסטרול כך שההכרזה על כך על גבי האריזה היא מיותרת ובהחלט מטעה אותנו לחשוב שאולי אין בעיה בשימוש במרגרינה.· מה עם תרכיז שתייה לילדים שמכיל כהכרזתו ובשמו ויטמינים וברשימת המרכיבים הסוכר הוא במקום הראשון!! ? כמה בריא הוא יכול להיות? ואיזה השפעה יש לויטמינים שבוכנ"ל גם על ממתקים, סוכריות וחטיפים מתוקים אפשר לראות הכרזות על ויטמינים ועל "מועשר בויטמינים" ובצד השני בקטן נגלה שהמוצר "עשיר" בצבעי מאכל גרועים או בכמויות סוכר או בחומרים משמרים.

גם במדפי הקפואים חגיגת הבלבול בעיצומה
התמונות על גבי אריזות מוצרי הסויה/תירס מבטיחות הרבה טבע בלי חומרים משמרים ובלי... אבל בקטן נגלה כמות גדולה של נתרן ועוד חומרים רבים שאין להם שום קשר לטבע.ב80% דג יש 20% של... לא תמיד כתוב שב-20% הנותרים יש פוספאטים שמשמשים בהצלחה גם בתעשיה.זאת ועוד, מהו מוצר בשר עם תוספת חלבון מהצומח? האם זהו מוצר או בשר? מהי התוספת ולמה צריך אותה? באותיות הקטנות נגלה גם פוספאטים, לפעמים צבעים ועוד...

מה חשוב לזכור כשקוראים את הכתוב על גבי האריזה?

- איפה הסוכר מסתתר? ככל שמקומו ברשימה הוא גבוה יותר כך תכולתו במוצר גבוהה יותר!
- נתרן/מלח שימו לב לכמויות! הכמויות הגדולות מסתתרות בדרך כלל בחטיפים לילדים.
- שימו לב גם לכמויות השומן! באופן כללי וגם כמה שומן מוקשה יש במוצר?
- אם לא הבנתם מה כתוב,אולי לא כדאי לקנות?

אחד מגדולי העוסקים בניקוי הגוף מרעלים אמר משפט שנחרט לנו בתודעה: הבעיה היא שאנחנו לא אוכלים מזון יותר, אנחנו אוכלים מוצרים וקוראים להם מזון....

הביטו בעגלת הקניות שלכם כמה מזון כמו ירקות,פירות,דגנים, קטניות, יש בה באמת? עולם הצומח עשיר באופן טבעי בויטמינים, מינרלים ועוד דברים טובים. ככל שהתזונה היומית שלנו תהיה עשירה בהם – נהיה יותר בריאים.

רוצים להתחיל לבשל בריא יותר? להבין מה הם אבות המזון וכיצד אפשר במטבח להוציא כל טוב מהטבע? גם אם אתם תמיד ממהרים ועסוקים אבל עדיין רוצים להכין מזון טוב וטעים, בזמן קצר.

הורידו כאן ובחינם את המדריך לתזונה בריאה

אם אתם רוצים להרחיב את הידע על מה הם התוספים שמוסיפים למזון ומה הם באמת מכילים ומה השפעתם על גופנו ועל איכות החיים שלנו, אנו ממליצים בחום על הספר "לסלק את הקוץ" המדריך המלא לתוספי מזון ומחלות .ד"ר ח.ש. סדובסקי. הוצאת שדה. מוזמנים להעמיק את הידע ולקרוא ממבחר המאמרים של שמן טוב על תוספי המזון, בשר מעובד, ו80% דג

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה